Skip to content

EKR rakendamise analüüs

Taust

Eesti kvalifikatsiooniraamistiku (EKR) tasemekirjeldused on aluseks üld-, kutse- ja kõrghariduse õppekavade ülesehitusele, kutsestandardite koostamisele ning varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamisele. Viimastel aastatel on ilmnenud, et kehtivad tasemekirjeldused on kohati liiga üldised ega toeta piisavalt õppekavaarendust ega kutsesüsteemi sidusust. See raskendab õppijate liikumist haridustasemete vahel, kutse andmist ja kvalifikatsioonide mõistmist.

Eesmärk

Uuringu eesmärk on analüüsida EKR-i senist rakendamist, hinnata selle vastavust haridussüsteemi tegelikele vajadustele ning töötada välja ajakohastatud ja paremini rakendatavad tasemekirjeldused.

Metoodika

Uuringus kasutatakse kvalitatiivseid meetodeid: dokumendianalüüsi, rahvusvaheliste praktikate võrdlust ja valideerimisseminare. Dokumendianalüüs aitab kaardistada EKR-i tasemekirjelduste rolli ja rakendatavust Eesti haridus- ja kutsesüsteemis. Rahvusvaheline võrdlus võimaldab mõista, kuidas Eestile sarnaste haridussüsteemidega riigid on üles ehitanud ja rakendanud oma kvalifikatsiooniraamistikke, tuues esile ka potentsiaalselt ülekantavad head tavad. Valideerimisseminaride eesmärk on hinnata analüüsi tulemusi ning toetada sisuliselt toimivate ja realistlike uuendusettepanekute kujundamist.

Kasu

Tulemuseks on sisuliselt põhjendatud ettepanekud, mis toetavad EKR-i arendamist sidusaks, kasutajasõbralikuks ja rahvusvaheliselt mõistetavaks raamistikuks, mis aitab kaasa Eesti töötajaskonna konkurentsivõime kasvule ning hariduse ja tööturu paremale lõimitusele.

Projekti tellija: Haridus- ja Teadusministeerium
Projekti elluviija: LevelLab
Uuringu kestus: 05/25-09/25