Rühmvõimlemise MM-i 2024 sotsiaalmajandusliku mõju analüüs

Taust

Eesti Võimlemisliit soovis 2024. aasta novembrikuus toimunud rühmvõimlemise MM-i sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi.

Eesmärk

Analüüsi lähteülesandeks oli anda ülevaade rühmvõimlemise MM-i sotsiaalmajanduslikust mõjust. Eesmärk oli saada terviklik ülevaade sündmuse majanduslikust ja sotsiaalsest panusest nii Eesti riigi kui ka sündmuse toimumise piirkonna tasandil ning hinnata sündmuse mainet.

Metoodika

Analüüsi teostamiseks viidi läbi küsitlus rühmvõimlemise MM-i külastajate (sh väliskülastajate) seas. Lisaks teostati dokumendianalüüs, mis tugines tellija poolt edastatud materjalidele ja avalikes allikates leiduvale infole.

Kasu

Sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi järel saab hinnata ürituse pikaajalist majanduslikku ja sotsiaalset mõju, mis võimaldab ürituse korraldajal edaspidi teha täpsemaid prognoose. Lisaks aitab see riigil paremini mõista ürituse majanduslikku ja sotsiaalset kasu ning toetada ürituse rolli piirkonna arengus.

Projekti tellija: Eesti Võimlemisliit
Projekti elluviija: LevelLab
Uuringu kestus: 10/24-01/25

ERC Delfi Rally Estonia 2024 sotsiaalmajandusliku mõju analüüs

Taust

Eesti Autospordi Liit soovis 2024. aasta juulikuus toimunud ERC Delfi Rally Estonia 2024 sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi. 

Eesmärk

Analüüsi lähteülesandeks oli anda ülevaade 2024. aasta Rally Estonia sotsiaalmajanduslikust mõjust. Eesmärk oli saada terviklik ülevaade sündmuse majanduslikust ja sotsiaalsest panusest nii Eesti riigi kui ka sündmuse toimumise piirkonna tasandil ning hinnata sündmuse mainet.

Metoodika

Analüüsi teostamiseks viidi läbi küsitlus Rally Estonia külastajate (sh väliskülastajate) seas. Lisaks teostati dokumendianalüüs, mis tugines tellija poolt edastatud materjalidele ja avalikes allikates leiduvale infole.

Kasu

Sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi järel saab hinnata ürituse pikaajalist majanduslikku ja sotsiaalset mõju, mis võimaldab ürituse korraldajal edaspidi teha täpsemaid prognoose. Lisaks aitab see riigil paremini mõista ürituse majanduslikku ja sotsiaalset kasu ning toetada ürituse rolli piirkonna arengus.

Projekti tellija: Eesti Autospordi Liit
Projekti elluviija: LevelLab
Uuringu kestus: 07/24-09/24

IBU suvebiatloni MM-i sotsiaalmajandusliku mõju analüüs

Taust

Eesti Laskesuusatamise Föderatsioon vajas sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi 2024. aasta augustikuus toimunud IBU suvebiatloni MM-i kohta. 

Eesmärk

Analüüsi lähteülesandeks oli anda ülevaade IBU suvebiatloni MM-i sotsiaalmajanduslikust mõjust. Eesmärk oli saada terviklik ülevaade sündmuse majanduslikust ja sotsiaalsest panusest nii Eesti riigi kui ka sündmuse toimumise piirkonna tasandil ning hinnata sündmuse mainet.

Metoodika

Analüüsi teostamiseks viidi läbi küsitlus IBU suvebiatloni MM-i külastajate (sh väliskülastajate) seas. Lisaks teostati dokumendianalüüs, mis tugines tellija poolt edastatud materjalidele ja avalikes allikates leiduvale infole.

Kasu

Sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi järel saab hinnata ürituse pikaajalist majanduslikku ja sotsiaalset mõju, mis võimaldab ürituse korraldajal edaspidi teha täpsemaid prognoose. Lisaks aitab see riigil paremini mõista ürituse majanduslikku ja sotsiaalset kasu ning toetada ürituse rolli piirkonna arengus.

Projekti tellija: Eesti Laskesuusatamise Föderatsioon
Projekti elluviija: LevelLab
Uuringu kestus: 08/24-09/24

Kultuuri- ja spordisündmuste mõju hindamise mudel

Taust

Kultuuri- ja spordisündmustel on mitmekesised mõjud, mis hõlmavad majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnaalaseid aspekte. Need sündmused suurendavad Eesti atraktiivsust nii sise- kui välisturistide silmis, edendavad kohalikku kultuuri ja spordielu ning aitavad tõsta Eesti mainet maailmas. Sündmuste sotsiaalmajandusliku mõju hindamiseks on loodud erinevaid mudeleid, kuid siiski jääb neist sageli puudu sotsiaalne dimensioon ning sündmustega seotud meedianähtavuse mõju turismisihtkoha kuvandile hindamisel on ebapiisav, ning nende metoodika rakendamine suuremates linnades toimuvate sündmuste puhul on keeruline.

Eesmärk

Uuringu eesmärk oli töötada välja metoodika (tööriist) Eestis toimuvate rahvusvaheliselt huvipakkuvate kultuuri- ja spordisündmuste sotsiaalmaalmajandusliku, sh Eesti kui turismisihtkoha kuvandit mõjutava mõju hindamiseks, sh korduvhindamisteks tulevikus. Lisaks piloteerida metoodikat 20 sündmuse põhjal ning töötada välja metoodika rakendamise ettepanekud.

Metoodika

LevelLab viis läbi mudeli piloteerimise 20 sündmusel, kus küsitleti kolme sihtrühma: välis- ja siseturistid, kogukond sündmuste toimumise piirkondadest ja ettevõtted. Lisaks toimusid personaalintervjuud sündmusi korraldavate organisatsioonide ja sündmuste toimumispaikade kohalike omavalitsuste esindajatega, fookusrühma intervjuu ning analüüsiti teiseseid kvantitatiivandmeid.

Kasu

Töötati välja kultuurikorralduslik otsusetegemise tööriist, mille abil oleks võimalik üksikuid sündmusi planeerida. Lisaks tööriista abil saab tõsta Eesti kui turismisihtkoha positsioneerimist ja mainet.

Projekti tellija: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Projekti elluviijad: LevelLab ja OÜ Roheline Rada
Uuringu kestus: 08/2023-12/2024